Thursday 19 November 2015

Hebatnya Aura Emas Powergold

Teks dan Foto : Nuraida Mohd Harith


Assalamualaikum w.b.t.

Akhirnya dah siap pun bisnes kad saya. :)

Di awal-awal pengenalan bisnes ni, memang ramai yang akan tertanya-tanya. Ok ke Powergold ni. Antara sebab utama yang mereka risaukan ialah tentang ketulenan emas dan juga sistem MLM.

Untuk permulaan, biar saya perkenalkan pembekal emas atau pengilang emas untuk Powergold. Produk Powergold adalah dari syarikat Amethyst Gold Creation Sdn Bhd (AGCSB).

Serba sedikit kaitan antara Powergold dan kilang AGCSB ini.

Kilang AGCSB telah ditubuhkan dan bertapak di Pulau Pinang 15 tahun lalu. Kilang AGCSB dah jadi pembekal barang kemas kepada banyak kedai emas sekitar Pulau Pinang dan Kedah. Pada 1/7/2013, Powergold pula ditubuhkan sebagai syarikat pemasaran sah kepada AGCSB. Kedua-dua syarikat ini adalah syarikat Bumiputera.

Antara pelanggan tetap emas dari keluaran Amethyst ini ialah kedai emas terkenal Poh Kong.

Tak perlu risau ya. Emas keluaran Ametyhst ini diperakui tulen. Ada Certicate dan Serial no. Ia diterima untuk dipajak tanpa perlu ditanggalkan seal. Jadi memang terbukti tulen. Selain itu, ia juga diterima untuk dipajak gadai di Ar-Rahnu.

Saya boleh selitkan beberapa contoh testimoni sebagai bukti. Tapi cadangan saya adalah lebih baik jika anda sendiri memilikinya dan membawanya untuk diuji di kedai emas atau Ar-Rahnu. Dengan cara begitu, saya yakin anda akan dapat lebih banyak kelebihan. Antaranya ialah dapat melihat sendiri secara langsung cara emas diuji, peralatan yang digunakan dan memahami prosedur yang terlibat. Pasti lebih puas hati, dapat tengok depan mata dan tambah ilmu. :)

Sebab yang kedua pula ialah mereka risau jika terlibat dengan syarikat MLM dan dikecewakan. Maklumlah, sejak akhir-akhir ini, pelbagai syarikat MLM muncul bak cendawan tumbuh. Lihat saja iklan di FB, pelbagai nama syarikat ada.

Kerana risau, pernah ada seorang ini mengatakan pada saya. "Tak payah la sertai Powergold ni. Nanti tak dapat apa-apa. Membazir masa saja. Ramai yang bagitahu macam tu".

Terus terang saya katakan. Saya tak rasa marah malah simpati dengan mereka. Soalan pertama yang buat saya tertanya-tanya adalah niatnya semasa sertai syarikat Powergold ni.

Sebab bagi saya, niat tu yang paling penting. Apa niat kita, itu lah yang kita akan dapat. Niat juga yang akan menentukan sama ada apa yang kita buat itu akan dikira sebagai untung atau membazir.

Kenapa saya kata begitu?

Sebab saya bukanlah jenis yang suka mencuba-cuba tanpa usul periksa. Sebelum saya mengambil keputusan untuk menyertai sesuatu, saya akan selidik dahulu, bertanya apa-apa soalan yang saya belum jelas. Niat utama saya untuk sertai syarikat Powergold ni ialah untuk menjadi celik emas. Saya nak jadi seorang penyimpan emas di samping belajar dan tambah ilmu mengenai logam paling berharga ini. Logam istimewa yang turut disebutkan di dalam Al-Quran. Saya percaya, setiap benda yang ada disebutkan dalam Al-Quran, pasti ada kelebihan.

Apabila saya sudah sertai, saya dapat rasakan kemanisannya dan auranya yang tersendiri. Semakin lama semakin suka dan rasa berbaloi. Saya bukan saja didedahkan dengan ilmu mengenai emas, saya juga mendapat kekuatan dalaman. Majoriti ahli di Powergold mempunyai beberapa ciri dan personaliti yang menarik yang sesuai dengan jiwa saya yang sukakan ketenangan. Tak percaya? Cuba tengok kualiti yang ada pada mereka ni.

1) Motivasi untuk berjaya yang tinggi- pernah menghadiri kursus anjuran Dr Azizan Osman
2) Suka mengkaji - sebelum sertai powergold, membuat perbandingan dahulu
3) Disiplin dalam simpanan - impian untuk ada aset secara tunai
4) Menitikberatkan hukum agama - ilmu pemasaran bisnes disertai redha Allah
5) Personaliti yang positif - ada perkongsian yang memberikan inspirasi
6) Gemar membantu - perkongsian ilmu dan pengalaman mentor dari kalangan tokey kedai emas

Ni antara sebahagian kualiti yang membuatkan saya rasa selesa. Tiada kuantiti minimum belian untuk setiap bulan. Tiada paksaan untuk mencari ahli. Semuanya dilakukan dengan santai, tanpa tekanan.

Memang berbeza dengan MLM. Target utama kami bukan menggandakan wang. Bukan duduk goyang kaki tunggu duit masuk setiap bulan. Tiada juga 'Upline' yang sering bertanya dan memeriksa jumlah jualan sama ada capai target atau tidak. Powergold ada produk sendiri. Produk emas yang dibeli dan dipegang sendiri. Bukan perjanjian di atas kertas. Bukan diserahkan pada pihak bank untuk dicagar atau dilaburkan. Urusniaganya jelas.

Yang paling penting, saya semakin nampak, apa itu yang dimaksudkan sebagai inflasi, apa kepentingan menyimpan dalam bentuk emas fizikal. Saya semakin celik untuk mengetahui emas yang bagaimana yang paling baik untuk disimpan dan bagaimana untuk elak dari ditipu semasa jualbeli emas. Dan saya baru sedar, kita sudah banyak ketinggalan. Bangsa lain sudah lama menyimpan emas dan menggunakan hasil simpanan emas untuk membeli rumah, kereta, perkahwinan, pelajaran secara tunai!

Semua kelebihan ni membuatkan saya tersedar. Saya juga bertanggungjawab untuk menyedarkan semula masyarakat terutamanya orang kita untuk mula menyimpan emas. Beli aset secara tunai, bebas hutang dan bebas riba'. Itu antara impian saya.

Dulu, emas bersaiz besar. Hanya segelintir sahaja dari orang kita mampu membeli. Tapi sekarang Powergold dan Amethyst bekerjasama membuat inisiatif mengeluarkan emas sekecil 0.5g dan 1 gram yang lebih mampumilik. Lebih kurang RM100-RM200 sahaja.

Sebab itu, saya yakin Powergold antara pilihan terbaik saya. Moga artikel ini memberi manfaat dan memberi gambaran lebih jelas buat pembaca di luar sana.

Jika ada apa-apa pertanyaan, boleh hubungi saya. InsyaAllah saya akan cuba bantu. :)
Nuraida Mohd Harith
012-7960804
Web : SuriRichGold15

No comments:

Post a Comment